Chevrolet Camaro Coupé V8

De auto voor de groteAmerika gevoel: Met de nieuwe Chevrolet Camaro van Las Vegas door de woestijn naar Los Angeles. Een verslag rijden.

Kom op, bal. Roll-gedroeg zich op de 21. Alleen deze keer. Niets werkt. Sluit je ogen en zestien, rood, zelfs.” En dat is het. Alles speels. Allemaal weg. Dus laten we krijgen. Leaving Las Vegas. Buiten het Bellagio casino is de citroengele Camaro. Duizend dollar op het juiste aantal en ik zou het kopen. Onmiddellijk. Bar. Met een glimlach. Dus, echter: alleen geleend. Voor de reis naar Los Angeles. Bijna 500 kilometer, met inbegrip van omweg naar de woestijn van de Red Rock Canyon. Waar is het rustig. Geen Las Vegas lawaai. Alleen het gebrul van mijn V8. Pech bij het kaarten, geluk in de liefde. Ik en mijn Camaro. Zelfs als het is gewoon een vluggertje. Maar wat voor een

Diep in de sport-zitting. Hallo, mijn baby! Geen startknop, maar een sleutel met een baard. Tuck, pols, voet op het gaspedaal: achtcilinder geluid. Madman grijns. Weer gas bij stationair toerental. Dan een luide Goodbye, Las Vegas!”, Omdat de weg belt. Links boven op deze kleine, bedekt met suede versnellingspook en laat een zwarte afscheid op de Strip. Ergens achter de motorkap ligt het noorden, is de binnenstad Vegas, waar ik verder kon spelen met mijn laatste paar munten. Maar ik heb liever buigen links, naar het westen, achter mij, de zon opkomt voor mij de stadsgrenzen. Snel achter: het Nationaal Park Red Rock Canyon. Vroeg in de ochtend is niets aan de hand van de 21 kilometer lange toeristische route langs de rode rotsen. Hoewel dit wordt beschouwd als een limiet van 56 km / uur, maar de Rangers nog steeds slapen veilig. Dus zorg traction control aan de duivel en het eenrichtingverkeer door het natuurgebied op de Nordschleife.

De cursussen zullen uitsluitend worden geslagen; Nou, kunnen ze hebben. De nieuwe Camaro van de schoonheid van de operatiekamer, waar zijn gezicht en billen werden opnieuw gemaakt, dansend door de hoeken. Juichend kunnen heroveren, en gezamenlijk gillende mens en machine tijdens terugschakelen al haar schaamteloosheid uit. Onnauwkeurige besturing? Onderstuur? Maakt niet uit! Gecultiveerd zijn tijden alleen de andere dag. Tuurlijk, natuurlijk: Deze “ik gas geef, wil ik plezier hebben” houding kan niet up-to-date in 2014, en zeker niet erg volwassen – maar: pfffff. Wie wil redelijk te zijn, ga daar eerst stoppen. Maar ik ga verder. Een Camaro is niet Großkotz auto, niet een proletarisch-Porsche en zeker niet van een rode raceauto. Zeker dat hij onbeleefd, maar hij is niet agressief. Hij ziet er een stuk minder nare dan veel kwaad Duits. Hij is niet overladen met techniek, reflecteert hij op wat hij is – een stuwende kracht in de spieren gele shirt.

Ga uit van de Red Rock en rum rechts. Pauze Ik ben alleen op de Bonnie Springs Ranch, waar de Wilde Westen is zo kunstmatig in leven, want het is alleen mogelijk tussen Las Vegas en Hollywood. Schietpartijen en schatzoekers – allemaal gewoon een grote illusie.

Maar waar is mijn auto en deze prijs: schooltoelage 92,57 euro. Zoveel kostte me de Camaro een PS. Een bijna onklopbare prijs (alleen ter vergelijking: de nieuwe 911 kost € 260 per pk). 432 PS voor minder dan 40.000 euro. Dus de auto is nu op de Duitse Chevrolet-dealers (zolang het nog bestaat, sinds 2016 sluit met Chevy in Europa). Het is de amerikansche droom voor de landelijke wegen tussen Travemünde en Tussenhausen. Maar vandaag: Highway No. 15. Nog 240 mijl naar Los Angeles. Een witte, gescheurde vierde generatie Camaro ingehaald mij. Bewonderende blikken van een jong stel, omdat hun versie niet beschikbaar is in een ramp, en het was blijkbaar goed behandeld. Op weg naar LA zoek ik de satelliet radio stations: Channel 125 Ik hoorde talkshows met Republikeinen (zeker niet!). In “E Street Radio ‘op Channel 20 niets anders dan Bruce Springsteen (beter!). Ik kies “De 60 op 6” – muziek uit de eerste Camaro jaren.

Het is donker als ik aankom in L.A .. De Hollywood Boulevard is vergrendeld. Dus bodem rond op Melrose Avenue, rijden langzaam langs de tattoo studio’s en platenzaken, de kleine boetiekjes en donkere balken. Hier mijn reis eindigt in de nieuwe Camaro. En een paar munten voor de meter nog steeds links naar me vanuit Las Vegas.

Specificaties Chevrolet Camaro Coupe V8, voor longitudinale cilinderinhoud 6162 cc. Vermogen 318 kW (432 pk) bij 5900 / min • max. Koppel 569 Nm bij 4600 / min • Achterwielaandrijving manuele zesversnellingsbak L / B / H 4837/1917/1360 mm • verbruik 14,1 l / 100 km (Super) 0-100 km / h in 5,2 s Prijs vanaf € 39.990.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Back to Top